Az Év Múzeumbarát Osztálya - a 2015/16. tanév győztesei mesélnek
2016. október 19. írta: Duna Múzeum

Az Év Múzeumbarát Osztálya - a 2015/16. tanév győztesei mesélnek

Az esztergomi múzeumok és az MNL Komárom-Esztergom Megyei Levéltára több évtizedes együttműködése nyomán a 2015/16. tanévben meghirdeti Az Év Múzeumbarát Osztálya pályázatot. A jelentkező osztályok feladata az volt, hogy a tanév során minél többször látogassanak el a város múzeumaiba. Az év során a legtöbb pecsétet összegyűjtő osztályok közül került ki a végső nyertes. A tavalyi tanévben ezt a megtisztelő címet a Dobó Katalin Gimnázium akkori 8.a osztályos tanulói érdemelték ki, Hegedűs Roberta osztályfőnök vezetésével. A győztesek a játékban résztvevő intézmények által összeállított ajándékcsomagot és a Neuzer Kft. esztergomi üzemében nyertek egy látogatást. Palackposta rovatunkban ezúttal a győztes osztály tanulói mesélnek arról miért volt jó részt venni Az Év Múzeumbarát Osztálya programsorozaton? valamin, hogy miért volt jó az ajándékba kapott Neuzer-látogatás?

img_20151009_124615.jpg

-            Miért volt jó részt venni Az Év Múzeumbarát Osztálya programsorozaton?

Azért, mert olyan múzeumokba és kiállításokra jutottunk el, amiket magunktól nem feltétlenül néztünk volna meg.
A közös élmény és foglalkozás közelebb hozta az osztály tagjait egymáshoz.

Rengeteg újinformációt és különlegességet tudtunk meg.

Mert együtt voltunk, és még tanórák is elmaradtak. J

Mert megismerhettem szülővárosom múzeumait, és ezáltal művelődtem.

Hasznosak voltak a programok, már azért is, mert addig sem a gép előtt ültünk.

Jó volt, hogy addig soha nem látott múzeumba is eljutottam.

Még jobban összekovácsolódtunk.

Tetszettek a játékos feladatok.

Mert kedvezményesen nézhettük meg a kiállításokat és vehettünk részt a foglalkozásokon.

Jó fejek volt a múzeumpedagógusok.

img_20160506_122841.jpg

 

Az osztállyal, egy versenykeretében, foglalkozásokkal színesítve sokkal élvezetesebb volt múzeumba járni, mint a megszokott módon.

Érdekes programokon barátokkal lenni jó dolog.

A múzeumlátogatások izgalmasabbá tették a tanulást. Végre nem a padban ültünk, írtunk, olvastunk, hanem érdekesen, aktívan dolgoztuk fel az ismereteket.

Különösen azt élveztem, hogy nem csak nézelődni kellett, hanem játékos feladatokat oldottunk meg.

Néha lógtunk tanórákról.

img_20160506_124600.jpg

-             Miért volt jó az ajándékba kapott Neuzer-látogatás?

Mostantól jobban vigyázok a biciklimre, mert láttam, milyen aprólékos odafigyelést igényel az összeszerelése.

Közelebb hozta hozzám a kerékpározást.

Érdekes volt, nem láttam még soha gyártási folyamatot.

Megtudhattuk, melyik munkafolyamathoz milyen végzettség kell, ami sokat segíthet a továbbtanulásban.

Nagyon kedvesen fogadtak bennünket.

Találkoztam a szomszédommal, aki ott dolgozik.

Nekem a mérnöki, tervezői feladatok tetszettek.

Minden érdekes volt:a festés, a kerékszerelés, az abroncsozás, a matricázás, a csomagolás.

Mostantól másként nézek a biciklimre, mert tudom, mi hogyan került rá.

Miközben néztem a gyártósoron dolgozó embereket, elgondolkodtam a tanulás értelmén.

Láthattuk, milyen összetett feladat egy hétköznapi eszköz előállítása.

Rájöttem, hogy inkább tanulok, minthogy egy futószalag mellett kelljen monoton munkát végeznem.

Jó fényképeket tudtam csinálni.

Minden jó volt, de a pogácsa volt a legjobb.

A pályaválasztás szempontjából volt számomra a legérdekesebb a gyárlátogatás.

neuzer.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vizmerce.blog.hu/api/trackback/id/tr5311820687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása